Въпреки това, до края на 2020 г. стана ясно, че интересът на купувачите към закупуването на стоки чрез поща и интернет услуги се е увеличил значително. Също така се отбелязва, че продажбите са се увеличили в аптеките. През изминалата година купувачите най-малко се интересуваха от покупки на текстил, дрехи, обувки и кожени изделия. Тенденциите в търсенето на нехранителни стоки показват, че в бъдеще оборотът трябва да се увеличи. В супермаркетите в страната са регистрирани около 65% от продуктите на местното производство, което показва висока степен на самостоятелност. Така че в популярните търговски вериги Билла, Лидл, Кауфланд и други продават 73% от местните хлебни изделия, както и 70% от местните месни продукти, а млякото на местните компании – 69%. Около 44% от зеленчуците и плодовете, продавани в супермаркетите в България, се отглеждат и на местни земи. Това говори за висока перспектива за провеждане на производствен и фермерски бизнес в България, както и за изгода за инвеститорите.
Според статистиката търговията на дребно в България се е увеличила през 2020 година. Данните за ноември показват, че продажбите са станали по-високи с 1,2% в сравнение с Октомври. Ако сравним показателите от миналата година, оборотите са намалели леко, което е резултат от карантинни ограничения. В този случай става дума за нехранителни стоки.